Newsflash

 

 

Home
Audio and Video
Monday, 19 May 2014

  

  ا مدحت قلادة رئيس اتحاد المنظمات القبطية باوربا واراءه عن انتخابات الرئاسة2014          

 
Radical Islam Watch
Saturday, 17 May 2014

Pakistan Christian Post 

Convert to Christianity in Sudan Faces Death for Apostasy: Islamic Sharia Law.

By Murad Makhmudov and Lee Jay Walker 

The international community needs to stand up to the brutal reality of Islamic Sharia Law because this legal code is neo-medieval and based on apartheid logic. In Sudan the reality of Islamic Sharia law is clear for all to see because a female Muslim faces being hanged for merely marrying a Christian male and then renouncing Islam. This reality equally applies in other mainly Muslim nations that abide by Islamic Sharia law in its entirety. Therefore, it is essential that “liberal elites” in the West stop appeasing all the time. After all, this is merely encouraging Islamists to spread this apartheid logic within the body politic of mainly non-Muslim nations.

Read more...
 
Announcement
Thursday, 15 May 2014

  

سفارة جمهورية مصر العربية

             لندن

 

التاريخ: 15مايو 2014

 

بدء التصويت في انتخابات رئاسة الجمهورية 2014

للمواطنين المصريين في الخارج

 

تهدي سفارة جمهورية مصر العربية في لندن أطيب تحياتها لأبناء الجالية المصرية في المملكة المتحدة وأيرلندا الشمالية، وتتشرف بإحاطتكم بما يلي بمناسبة حلول الموعد المقرر لبدء تصويت الناخبين المصريين في الخارج في انتخابات رئاسة الجمهورية 2014:

 

1.    تستقبل السفارة الناخبين المصريين للتصويت في انتخابات رئاسة الجمهورية 2014 يومياً من التاسعة صباحاً وحتى التاسعة مساء في الفترة من الخميس 15 مايو 2014 إلى الأحد 18 مايو 2014، طبقاً للمواعيد المقررة من قبل لجنة اللانتخابات الرئاسية لتصويت المواطنين المصريين في الخارج، وذلك بمقر اللجنة الفرعية للمملكة المتحدة وأيرلندا الشمالية ومقرها مبنى السفارة في 26 South Street, Mayfair, London W1K1DW.

2.    يمكن لكل المواطنين المصريين المتواجدين في الخارج في هذه الفترة الإدلاء باصواتهم دون تسجيل مسبق، وذلك بالحضور الشخصي إلى اللجنة (غير معمول بالتصويت البريدي) على أن يكون المواطن مقيدا بقاعدة بيانات الناخبين في جمهورية مصر العربية (يمكن التأكد من قيد المواطن في قاعدة بيانات الناخبين من خلال موقع لجنة الانتخابات الرئاسية على الإنترنت www.elections.eg بإدخال الرقم القومي).

3.    أن يقدم المواطن عند حضوره إلى اللجنة أصل بطاقة الرقم القومي (لا يشترط سريان البطاقة) أو أصل جواز السفر المميكن الذي يحتوي على الرقم القومي (يشترط أن يكون ساريا)، علما بأنه لن يعتد بصورة أي من هاتين الوثيقتين طبقا لتعليمات لجنة الانتخابات الرئاسية في هذا الصدد.

والسفارة إذ ترجو قيامكم بنشر هذه المعلومات على أوسع نطاق في أوساط الجالية المصرية بالمملكة المتحدة وأيرلندا الشمالية، وإذ تهيب بالسادة المواطنين التعاون البناء مع أعضاء اللجنة والقائمين على الإشراف على العملية الانتخابية حرصا على سير العملية بسهولة ويسر، فإنها تعرب عن وافر احترامها لأبناء الجالية، وعن تطلعها لاستقبال المواطنين المصريين لممارسة حقهم الدستوري في التصويت في انتخابات رئاسة الجمهورية.


--
Egyptian Embassy
26 South Street,
London W1K 1DW
Tel.: 020 7499 3304, Fax: 020 7491 1542
 
Radical Islam Watch
Tuesday, 13 May 2014

http://morningstarnews.us6.list-manage.com/track/click?u=7ec6d7eb2533a90581f839110&id=fb28d8f273&e=b2cec00157 

Pregnant Christian Sentenced to Death for 'Apostasy' Pressured to Embrace Islam

Woman in Sudan given three days to recant faith.

By Our Sudan Correspondent
Sudan flag. (World Factbook)JUBA, South Sudan, May 12, 2014 (Morning Star News) – A court in Sudan that sentenced a pregnant Christian to death for allegedly leaving Islam is pressuring her to recant in exchange for leniency, sources said.

Read more...
 
Arabic
Sunday, 11 May 2014

دعوى للمطالبة بحل حزب النور السلفى

تنظر محكمة القضاء الادارى بمجلس الدولة نهاية الشهر القادم الدعوى المرفوعة من مدحت قلادة ضد لجنه شئون الاحزاب

للمطالبة بحل حزب النور السلفى لمخالفتة الدستور المصرى الصادر فى 18 يناير 2014 والذى يحظر قيام احزاب سياسية على اساس دينى او قيام اى نشاط سياسى على اساس دينى او طائفى

وكذلك مخالفة الحزب لقانون الاحزاب الصادر عام 1977 المعدل بالقانون رقم 12 لسنه 2011 والذى يحظر قيام اى حزب او استمرار نشاطة اذا كان يقوم على اساس دينى او على اساس التفرقة بين المواطنين بسبب الدين او الجنس

 
Radical Islam Watch
Thursday, 08 May 2014

BBC 

Pakistan 'blasphemy lawyer' shot dead in Multan office

Protesters react to a rumour that a member of the Hindu community had desecrated the Koran, in the southern Pakistani province of Sindh (March 2014) 
Perceived insults against Islam can cause much public anger in Pakistan
Gunmen in the Pakistani city of Multan have shot dead a lawyer defending a university lecturer accused of blasphemy, police and officials say.

Police said that Rashid Rehman was sitting in his office when he was shot. Two of his assistants were injured.

Allegations of blasphemy against Islam are taken very seriously in Pakistan.

Read more...
 
Books and Documents
Monday, 05 May 2014

 

The Management of Savagery:

The Most Critical Stage

Through Which the

Umma Will Pass

English translation

managment of savagrey

 
Books and Documents
Monday, 05 May 2014

دراسة وتحليل لكتاب ( إدارة التوحش )

  

 “دستور الدولة الإسلامية المستقبلية”

    

يكتسب كتاب” إدارة التوحش” أهمية خاصة لأسباب ثلاثة: فهو أولاً، اجتهاد ديني يضاف إلى الاجتهادات المتنوعة التي جاءت بها الحركات الجهادية الإسلامية في العقود الثلاثة الأخيرة. وهو ثانياً، اجتهاد واضح وصريح، لا يداري ولا يأخذ بالأحكام “الوسطية”، بل يقرر قولاً قاطعاً وحقائق نهائية، وينبذ المواقف المغايرة لوجهة نظره نبذاً كاملاً. أما السبب الثالث، الذي يؤكد أهمية هذا الكتاب، فهو جمع المؤلف (أبو بكر ناجي) بين التصورات الدينية والأفكار “الثورية”، إن صح التعبير، ذلك أنه يقدم في مجال العمل السياسي والإستراتيجية العسكرية تصورات عملية، يمكن أن تأخذ بها القوى الإسلامية الأصولية، وقوى أخرى غير إسلامية.

عنوان الكتاب : “إدارة التوحش: أخطر مرحلة ستمر بها الأمة”

المؤلف :أبو بكر ناجي 

دار النشر: مركز الدراسات والبحوث الإسلامية

تاريخ النشر : بدون

عدد الصفحات:  112 صفحة

وقد تزامن صدور هذا الكتاب مع التحولات الإستراتيجية التي شهدتها الحركة السلفية الجهادية، وذلك بالتحول من مقاتلة “العدو القريب” المتمثل بالنظم السياسية العربية والإسلامية التي تنعتها “بالمرتدة”، إلى مقاتلة “العدو البعيد” المتمثل بالغرب عموماً والولايات المتحدة الأميركية “رأس الأفعى” وإسرائيل على وجه الخصوص بكونهم كفاراً(1).

 

Read more...
 
Radical Islam Watch
Sunday, 04 May 2014

Islamist Extremists Publicly Crucify Two Syrian Rebels

Investigative Project on Terrorism

by IPT News 

photo-13

Radical Islamist groups fighting in Syria continue to conduct atrocities and executions. Now, reports indicate that extremists fighting for the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) have publicly crucified two Syrian rebels.

The executions allegedly took place in Raqqa, a Syrian province under ISIL control. The terrorist organization, also known as the Islamic State of Iraq and Syria (ISIS), continues to govern the territory by a strict interpretation of Islamic law and severely represses potential dissent. Earlier this year, the small Christian community remaining in Raqqa received an ultimatum demanding that they pay a tax and follow other strict rules, convert to Islam, or be killed.

Read more...
 
Human Rights Reports
Friday, 02 May 2014
religious persecution report opendoors
 
Announcement
Tuesday, 29 April 2014

"مع المسيح ذلك افضل جدآ" رسالة بولس الرسول إلى أهل فيلبي 1 23  

وداعآ دكتور فوزى جوهرة

 

 dr fawzy gawhara

 

احد اقطاب ومؤسسى الحركة القبطية فى امريكا الشمالية

أستاذ جراحة القلب بتوليدو أوهايو

 الدكتور جوهرة العامل بلا كلل وبلا ظهور من أجل القضية القبطية

 احبك الجميع لدماثة خلقك ولطفك

يا محب الجميع وصانع السلام

خسارتنا بفراقك عظيمة 

الجميع يفتقدك

ذكراك ستظل فى قلوبنا

اقباط متحدون بريطانيا تشارك الاسرة الاحزان

 

 
Arabic
Monday, 28 April 2014

دنيا الوطن 

الطيران الحربي المصري بدك مواقع الجيش الحر في العمق الليبي يوم 23 أبريل الجاري.
 

رام الله - دنيا الوطن
  

نشرت صحيفة "الاهرام الكندي " حول قيام الطيران الحربي المصري بدك مواقع الجيش الحر في العمق الليبي يوم 23 أبريل الجاري.

الخبر الذي نشره وأنفرد به “الأهرام الكندي” وأكدته صحيفة “الوطن” بالإشارة إليه دون تفاصيل للعملية التي تمت في العمق الليبي، ولكنها أشارت لتصدي الجيش المصري لمحاولة تسلل الجيش الحر للحدود الغربية بأسلحة ثقيلة.

وأضافت “الوطن” أن الجيش الحر أراد العبور من خلال معابر حدودية بعيدة، في إشارة لإستخدامهم معابر غير معبر السلوم، في الوقت الذي لم تشير “الوطن” لعمليات قبض علي عناصر من الجيش الحر، مما يؤكد أن الضربة كانت جوية.

Read more...
 
Radical Islam Watch
Friday, 25 April 2014
http://morningstarnews.us6.list-manage.com/track/click?u=7ec6d7eb2533a90581f839110&id=fb28d8f273&e=b2cec00157

Three Egyptian Cousins Go to Libya; None Comes Back Alive

Once viewed as a center for opportunity, Benghazi now seen as a danger zone.

By Our Middle East Correspondent
 (Morning Star News) –

The youngest cousin was carried back home in an ambulance, half dead with a bullet lodged in his skull. The next came back to the village just a month after he left, to be buried in a Coptic cemetery.
 
Another cousin disappeared in 2012; he is thought to have been taken by Islamic militants and hasn’t been heard from since.
 
For Christians in Egypt, the word “Benghazi” has become synonymous with death; for them, the seaside capital of Libya and surrounding area have gone from a place where Copts went to pursue better economic opportunities to one where they go and die.

Read more...
 
Radical Islam Watch
Wednesday, 23 April 2014

 

 

 

 

Blair calls on West to confront 'radical Islam' not Russia

Blair will defend the military coup in Egypt against the legitimate president Mohammed Morsi and will say that the Muslim Brotherhood, whose activities are being investigation in the UK, did not only fail to manage the government, but tried to control the traditional institutions of the state.

 

In a speech to be delivered in London today, former British Prime Minister Tony Blair will urge the West to forget Russian President Vladimir Putin's stance on the Ukraine and join him in the fight against "radical Islam". Blair will say in his speech that Europe and the US must cooperate with Russia in the face of a common goal "whatever our differences".
Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Results 46 - 60 of 2810
© 2014 united copts .org
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.